onsdag den 16. februar 2011

Lundby Efterskole - Min dybeste medfølelse

I har vel alle sammen hørt om kæntringen i Præstø Fjord, med de 13 efterskoleelever og de to lærere fra Lundby Efterskole?
Jeg så nyheden i fjernsynet, og jeg var lige ved at begynde at græde.
Det må være så uendelig skrækkeligt, og jeg .. jeg er virkelig rystet og forfærdet.

Havde spekuleret på, hvem der havde slået alarm, når alle eleverne svømmede rundt i vandet. Men jeg har fået at vide, at det var en dreng, han var en bedre svømmer end de andre, så han var kommet først i land og så var han løbet! Løbet en halv kilometer ned til havnen og havde slået alarm! Kæft hvor er det sejt! Han har svømmet 1½ kilometer i iskoldt vand og bagefter løbet for at redde sine kammerater!
Og så hende, der reddede sin veninde op på en isflage fordi hun var blevet bevidstløs, og så lå hun sammen med hende i en time, til de blev reddet i land. Tænk at vise så stort et overskud i sådan en situation!
Nogle af eleverne havde haft hjertestop i to timer! To timer!
Heldigvis er de alle sammen vågnet op fra koma, og jeg krydser fingre for at de alle sammen er okay. Jeg håber virkelig at de ikke har taget videre skade. Det gør jeg virkelig.

Jeg sender tanker til dem, og til deres medstuderende, der befinder sig på deres efterskole.

I har min dybeste medfølelse.
- Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar