fredag den 26. november 2010

Min blog som reklame?

Nu skal i bare høre!
For et stykke tid siden var der en gut fra efterskoleforeningen, der ringede til min klasselærer, for at høre, om nogle af hendes elever var interesseret i at komme ind og give respons på noget, der hedder efterskoletube.
Det syntes hun var en god idé, så hun sendte fire elever af sted i tirsdags. Gorm, Alexandra, Astrid og jeg.
Alexandra og Astrid tog tidligt af sted for at lave kortfilm. Vi skulle bare være derinde klokken tre. Gorm og jeg kom tre en halv time for tidligt xD Og det var hundekoldt, så Gorm lokkede mig til at gå i biografen for at holde varmen. Så det gjorde vi :b Vi var helt alene i salen fordi vi så den så tidligt. Det var "sandheden om mænd", og den var mega mega sjov xD Vi grinede ret meget. Vi var også på café og alt muligt. Tænkt, jeg er ikke så meget sammen med Gorm til hverdag, men han er faktisk rigtig flink! Man lærer noget nyt hver dag.

Nå, men så kom vi derind til efterskoleforeningens hus, og der sad en masse andre elever fra to andre efterskoler, der også havde medielinjer. Og så fik vi sodavand og frugt og pizza! :D Det var rigtig hyggeligt. Og så genkendte ham der gutten mig (Sune) fordi det var ham, der fik mig linket inde på efterskole.dk. Det var lidt underligt.
Men så skulle vi jo give respons og komme med gode ideer og så videre. Da vi blev delt op i grupper, kom jeg sammen med en der hed Malthe. Han var sku flink :D (Hvis vi kommet på samme efterskole, ville vi ha' været blevet de goe'ste venner, det er jeg sikker på. Jeg tror jeg vil sende ham et brev med en perleplade i eller noget xD .. Ej det er for underligt! Jeg sad sku også og bræ'ede hele tiden) Og så syntes han, at efterskole.dk er alt for rodet? Det er den da overhovedet ikke! o.O det er da en rigtig god side!

http://efterskole.dk/

Men ham der Sune var sådan rigtig.. Vi skal sku' lave reklame for efterskolerne, vi skal have alle til at gå på efterskole! Og jeg synes da også at det er en rigtig god ide, men virkelig.. Man skal virkelig passe på med at forgylde efterskole-konceptet. Ja, det er super-fedt, men det er altså ikke som man regner med. Og så var han rigtig glad for at jeg blogger, for han siger at det er reklame for efterskolen... Jamen.. Altså, jeg er da glad for at blogge, jeg vil da også gerne vise at det er fedt at være her, og vil da også gerne have at folk skal gå på efterskole. Men jeg synes at det er forkert at se min blog som en form for reklame. Min blog er ikke en reklame! Jeg blogger for at vise hvordan det er at være mig, hvordan det er at gå på min efterskole, set fra mit synspunkt. Jeg gør det ikke for at forgylde konceptet. Og det er jo ikke lutter lagkage det hele. Man er ikke overlykkelig hele tiden. Vi er jo alle sammen helt almindelige mennesker. Hvorfor skal der laves om på det? Vi har alle vores op og ned-ture ligesom alle andre teenagere. Vi er fyldt med hormoner, der gør at vi svinger i humøret ligesom alle andre teenagere. Vi er glade nogen gange og sure andre gange. Ligesom alle andre teenagere. Det forsvinder jo ikke bare fordi man tager af sted hjemmefra. Vi græder, griner, sover, spiser, vrisser, råber, skumler, smiler, fniser, føler os alene, føler os en del af fællesskabet. Vi har humørsvingninger, føler os lækkersultne, stresser og laver lektier, skændes om fjernbetjeningen, bliver uvenner, bliver gode venner igen. Vi trænger til at gå i bad. Vi får lus, post, skældud, mad der smager og mad der ikke gør. Vi falder og slår os, vi forstuer foden..
og vi er stadig ligesom alle andre teenagere!

Stay cool!

9 kommentarer:

  1. Elsker seriøst din blog! xD Blir' i dejligt humør, når jeg læser den.. (: Du er ret sjov xD

    SvarSlet
  2. ^^^^^LIKE^^^^^^
    god weeeeekend :)

    SvarSlet
  3. Hej du! Jeg bliver lidt halvmelankolsk og glad af at læse det her. Jeg tror, du mest af alt vil få meget ud af bloggen, når du er færdig på efterskolen, for det er tit der, og lang tid efter, at man ligesom går rundt med et flot glansbillede af, hvordan 'alting var bedre i gamle dage', og hvor man sidder og kukkelurer ensomt ud på sneen. Jeg ved ikke, hvad min pointe er, men, jeg håber du har det godt i alt fald, og nyder den smukke sne.
    Kærligst

    SvarSlet
  4. Jeg er fuldstændig enig med dig i at man skal passe på med ikke at forgylde efterskolen. For nogle gange er det ikke så 'perfekt' som folk går rundt og tror, hvor vi alle er glade og fjoller konstance. På en måde tror jeg heller ikke at efterskole-livet er for alle. Nogle kan jo slet ikke holde ud at være så tæt på andre mennesker 24/7 Oo Og hvis alle gik på efterskole ville det, efter min mening, også fjerne det sådan lidt specielle ved det.. Den speicelle stemning etc etc /:
    - Men det er jo kun min mening (:

    SvarSlet
  5. Tak for kommentarene :D Jeg er glad for at man finder min blog underholdende^^

    Anna og Mette: Stof til eftertanke.. :) Er enig.

    SvarSlet
  6. Hørte der var en hilsen til dig fra Malthe i det Elektriske Barometer i går - lige før sang nummer to på listen. Sødt...
    vh
    Sune

    SvarSlet
  7. Hej Ida!

    Jeg føler næsten jeg kender dig! Har simpelthen læst din blog snart så længe, og elsker virkelig at læse den!
    Du hvirker som en fantastisk person og synes simpelthen du har sådan en god humor i din blog!
    Er nød til at sige, en helt speciel grund til at jeg elsker din blog, er også at jeg synes det er lidt skægt, at jeg er 153 cm høj ;)
    og jeg bliver nok aldrig højere! Så det har faktisk hjulpet på selvværdet at se din blog og se at jeg er ikke ene om at være "dværgen" (mit kælenavn i min klasse - går i 8. klasse)
    Synes også din blog giver et dejligt men realistisk blik ind i efterskole-livet.

    Din altid loyale læser ;)
    -Cath

    SvarSlet
  8. Hej Cath :b

    Nej hvor er det rart at få at vide! Tak skal du have :b .. Det varmer virkelig.
    Der kan man bare se :b 153 er nu er en okay rar højte at have, synes jeg.
    Men hey, hvordan fandt du egentlig min blog?

    Ida

    SvarSlet
  9. Fandt den via www.efterskole.dk x)

    -Cath

    SvarSlet