onsdag den 17. november 2010

Gammel elev-dag (panik!) og venskaber!

Dørene til værelserne blev låst, og de elever, der blev på skolen i weekenden nåede lige at hamstre alle deres med-elevers tandbørster sammen og gemme dem.. De gamle elever ankom!

Nåh, ja, okay, det var ikke så slemt som det kunne ha' været. 7-8 stykker af de gamle elever ankom lørdag og det hele tegnede faktisk til, at det ville blive en ganske hyggelig og interessant søndag. De fortalte gamle historier og hyggede med alle de nye elever. Det var rigtig sjovt at høre om, hvordan sidste års elever gemte sig oppe på skabene når lærerne gik på tjek om aftenen xD
Nå, men så blev det søndag, klokken blev 13.19, og så gik det hele ellers helt helt agurk. Resten af "De Gamle" ankom med bussen, og gården blev omdannet til en larmende mødeplads. Jeg kiggede selv skræmt ud bag gardinerne... Det var meget skræmmende! Bare vent!
"EEEJ, DE HAR MALET ALFHEIM GRØN! DET ER JO HELT FORKERT!" blev der råbt ude på gangen. Og så åbnede jeg jo døren for at se, hvad al den ballade gik ud på, og så kommer der en dreng gående forbi... Med vores toaster? Og så stopper han op, smiler, og siger "Hej! Jeg startede en busisnes med den her sidste år, men skolen lukkede mig ned fordi jeg solgte mere en køkkenet gjorde. Versegod" og så stikker han toasteren i hånden på mig og går videre. Wtf? Og for lige at gøre det endnu mere mærkeligt, og også lidt pinligt, så er det ikke en hvilken som helst dreng, nej, det er en gut jeg var meget meget forelsket i, i 7 klasse. Jojo. Alle tiders.
Nå, men min roomie og jeg prøver at fikse værelset, så det ser nogen lunde ryddeligt ud - hvilket var temmelig umuligt, da vi begge lige havde vasket og måtte hænge alt vores tøj op på værelset.. Imens banker det på døren omkring 60 gange; "Ej undskyld, må vi godt lige komme ind?" Til sidst blev døren låst, og så lod vi som om, vi ikke var der. Det kan godt være lidt overvældende, når der kommer 150 gamle, råbende, skrigende, grinende, larmende, bumsecremesbrugende, piercede, ansigtsskærende elever og kræver deres territorium tilbage. Og jeg mener seriøst piercerede. 3/4 dele af deres årgang havde piercinger. Jeg spurgte ind til det og fik følgende svar; "det blev pludselig meget moderne at se lidt mere hippie ud end man egentlig var" og det kan man så tænke lidt over.

I mellemtiden vil jeg lige fortælle lidt om venskaberne her på min efterskole.
Nu er der jo gået 3 måneder og en uge, og folk har efterhånden fundet ud af, hvem de vil være sammen med. Det har jeg også.
Men det er skægt at tænke på starten af skoleåret. Det er slet, slet ikke de samme personer der hænger sammen som det er nu. Man kender jo folk bedre nu, og faktisk er det sjældent, jeg har mødt nogen her på skolen, som stadig hænger ud med sine introuge-venner.. Jo, okay, der er de her piger fra den ene af familierne, som stadig er sammen.. Plus Laura. Men de er de eneste jeg kan komme i tanke om.
Så giv lige folk en chance inden du stempler dem :b Og lad være med at skifte roomies før der er gået en måned! Ellers går der helt ged i den o_O

Nu vi snakker roomies, så er min nye altså virkelig sej! Hun er ikke som jeg troede, men jeg er ret glad for at have hende som roomie. Jeg har allerede en milliard kælenavne til hende; Mariehøne, alfenisse, bolchekoge-psykopat, navlenulrepige (ja, okay, det har hun fra mig..) osv. Og jeg som troede at jeg aldrig ville interessere mig for politik? Der kunne jeg godt tro om igen. Signe har lært mig en helt masse ting, uden bare at viderebringe sine egne meninger. Og så kan hun lide Johnny Depp! SWEET!

Og nu er der kage! Så nu er jeg den der er smuttet :b

Ingen kommentarer:

Send en kommentar