tirsdag den 26. oktober 2010

Café-aften og stalkeroplevelser!

Halløj halløj!

For nogle uger siden aftalte vi i familien, at vi ville bruge vores cafe´til noget! For en gangs skyld.. Den er meget hyggelig, det er ikke det, den bliver bare ikke rigtig brugt til så meget. Så vi sagde "Okay, vi laver nogle café-aftener, sælger noget slik og noget kage, og så bruger vi overskuddet til en familietur!" Og det var så mig og min "nabo" Lizza, der holdt den første aften i dag. Og Mette hjalp. Men anyway, vi nåede ikke at advare køkken-Line om at vi sku' bage e kage i god nok tid, så vi købte ind til havregrynskugler i stedet!
( seriøst, det er verdens mest frådern snask.. Men føj hvor er de fyldt med smør og sukker >_< Puha. Men prøv at lave nogle en dag! ;
-En masse smør!
-Noget kakaopulver (du kan både bruge sådan noget oboy-noget og sådan noget mørkt noget)
-Lidt mindre flormelis end kakopulver
-En del havdregryn..
Der skal IKKE mandel-smagshalløj eller kokos i! Puha >_<
Man kan nogenlunde se hvor meget der skal i af hver^^
____
Blande blande. Brug en gaffel eller hænderne.
Lav nogle små kugler og rul dem i havregryn.
Put dem eventuelt i køleskabet..)

Anyways! Vi lavede de her klisterkugler, solgte nogle billige sodavand (5 kr. stykket !) og nogle barer.. Marsbar, twix, bounty (jeg forstår virkelig ikke hvorfor der er nogen der indtager de bountybarer!) Og vi nåede ikke at indtjene alle pengene ind, men dem, der skal lave caféaften næste gang kan jo bare bruge de ting vi købte og sælge dem.
Men det var rigtig skægt at stå der i baren - der dog var lige lovlig høj efter min smag, man er vel kun halvanden meter høj.. - og sælge havregrynskugler.. Det er egentlig lidt strengt at det er det, de hedder. Jeg mener, havregryn er det eneste sunde i de sukkerbomber! xD Nå, men jeg lagde i hvert fald mærke til at der var et par stykker eller tre, der ribbede deres veninde for penge til at købe for (citat: Jeg føler mig som en rig far med forkælede unger der plager efter flere penge) og flere spurgte om de måtte komme tilbage en anden dag med pengene, men der var no mercy. Vi sku' ha' vores to kroner pr. kugle. Og det var alligevel nogle giga nogle vi havde lavet.. En diameter på 2½ cm..

Nok snak om havregrynskugler. Jeg tror ikke på, at der findes en efterskole uden et par stalkere!
Og jeg er tilfældigvis skolens ene stalker. Jeg stalker alt alt for meget. Der har løbet en del rygter om en vis Marcus og en vis Maria. Marcus er en høj gut med en lidt mørk glød og det dejligste krøllede hår fra min familie. Han tegner vildt godt og går på art. (Og så kan han bootyshake!) Og Maria er en pige fra København med noget rigtig flot, bølget, gult hår og hun går på explorer, dvs. min linje.. Alle folk synes at de er et godt par. Jeg ved ikke hvad jeg synes rigtig endnu, men jeg skal sku' stalke alligevel! xD Så jeg sad der, med Nis, Anne Sophie, Asta, Alexander, Signe og en hel masse andre (vi var sådan 8 eller 10 eller sådan noget) og snakkede og hyggede på afsatsen mellem første og anden sal i hovedbygningen. Der står nogle bænke og et bordfodboldbor og sådan. Nå, men vinduerne vender lige ud til gården, og ligger på den anden side af Vanaheim, som er den familie hvor Maria bor. Og når de har lys på værelserne, kan man altså bare se alt hvad de laver xD Nå, men så sad jeg altså der, og stenede.. Kiggede lidt rundt. Og så får jeg altså bare øje på Maria og Marcus der sidder i hendes vindue med hendes computer og griner og laver alle mulige spøjse ting. Ikke fordi det var specielt spændende, men som den højrystede person jeg nu engang er, skal jeg alligevel informere de andre folk på afsatsen, om at der foregår et-og-andet derovre! (Det blev gjort ved at skrige: ÅRH SE! SEEEEEEEEEEEE!" samt at pege og stirre vildt ud af vinduet i retningen af Vanaheim) Og det der efterfølgende skete var aldeles komisk xD
Alle dem, der befandt sig på afsatsen løb over til de to vinduer og gloede ovre mod de to M'er, og begyndte at diskutere, hvad dævlen det var, de lavede. Der gik ikke så lang tid før det gik op for de to M'er at de blev overvåget af 10 elever, der stirrede uhæmmet på dem gennem vinduet. Det må ha' set morsomt ud xD..

Ligesom dengang Nis og jeg sad i et vindue i Vanaheim og ja.. Der blev kysset lidt. Vi havde siddet der i 5-6 minutter da jeg vender mig om, og får øje på Rose, der ligger og iagttager os med en hånd på hver side af hovedet og et kronisk lalleglad smil på læben på den anden side af gården. Jamen hvor længe havde hun ligget der og gloet?! xD I don't know.. Men stalkere er her nok af. Jeg må lave en klub.. "Os der ikke har nok hæmninger!"

Stay cool!
- Ida

4 kommentarer:

  1. rofl! hvor ville jeg gerne have oplevet stalker episoden! er heller aldrig helt tryg når jeg skifter på mit værelse, jeg ved bare at de ville udspionere hvis det ikke var fordi jeg er hurtig som et lyn :)

    SvarSlet
  2. HEEEJ DEJLIGE IDAAAARH ! ;)
    Se jeg skriver !:D

    SIKKE EN ÜBERSEJFANTASTISK BLOG du har her? ;-)

    med massere af smør! hell yeah! :D

    ........ til din stalker historie - vil jeg lige tilskyde (xD) at det var katrine der råbte "Hey, der er nogen der snaver!"
    OG så kunne jeg ligesom ikke rigtigt lade være med at springe op!!! :) buuuh.. :3

    xx

    SvarSlet
  3. Hey Idaaa :D Fik endelig lavet en account... (Rose fandt på navnet)

    Vildt fed blog du har... Stalker historien fik mig til at flække af grin :D

    SvarSlet