lørdag den 11. september 2010

En linjetur til KBH med det hele, tak!

Så var der ellers dømt linjetur til København for alle pengene!
Lige som man var færdig med køkkenugen, startede linjeugen, og alle de forskellige linjer skulle på tur. Performance og Explorer.kom (min linje) skulle til København. Art explorer skulle til Aarhus, Global explorer skulle vist til Omø eller noget i den dur, og Sience adventure skulle til .. skoven..
Måske ville det være en idé, lige at fortælle hvad de forskellige linjer går ud på, nu jeg tænker over det.

Global er globalt. Samfundet tror jeg, de har en herre sej lærer, der kommer fra U.S.A. og underviser på engelsk^^
Sience er for alle fysik/kemi nørderne.. Det er de kloge elever.
Performance. Tja. Drama?
Art siger også sig selv.
Adventure er idrætslinjen. "Har du lyst til at udfordre dig selv fysik og psygisk" stod der i informations-hæftet, og jeg skal da lige love for at de elever kommer ud for nogle ting :O Det'helt vildt.
Explorer er min linje ^^ Den handler om journalistik, kommunikation og medie. Jeg vil jo gerne være journalist, så det var det helt rigtige for mig, og jeg skal love for at jeg får brugt min hjernekapicitet til noget interessant stof!

Nå, men om onsdagen gik turen til København hvor vi straks gik igang med vores opgave. Vi skulle i grupper filme eller tage billede af en form for medie. Det kunne være.. reklamer eller musik eller sådan noget. Vores gruppe valgte stile.. Jeg var ligesom "hende med kameraet" og jeg synes selv at det gik rigtig godt, og det var rigtig sjovt at vade strøget igennem 20 gange og filme alt muligt. Jeg havde også en rigtig god gruppe^^ Men hvor var man bare træt efter sådan en dag.. En af dagene var vi også inde i DRbyen på rundvisning (hende der var rundviser er Jens fra min "familie"'s mor, og hun er overdrevet sej!) og hold da op! Stedet er jo helt vildt stort! Nøj hvor var det overvældende! Og vi lærte en hel masse om, hvordan man klipper film sammen og lydspor og alt muligt. Og så så vi en masse "celebreties" fx.. Ham der clemens! Og hende fra horisont. Er jeg den eneste der synes at hun er lidt strid? Nå! så var vi bagefter nede i talent studiet! SEJT! jeg trykkede på en af de store røde knapper! Det har jeg bare altid haft lyst til! *Dream came true!* Såååå sejt!
Samme aften var vi på rundvisning på Nordisk film og lære mere om klipning af film, og jeg rørte ved snurresnubs postkasse! Og Egon's jakkesæt og Yvonnes kjole, og den der kørestol fra Matador! Det var über nice!
Og næste morgen, fredag, fik vi foredrag om streetart. Det var nice! Der er nogen, der laver perleplader og sætter dem op forskellige steder i København, og der er nogen der strikker en kæmpe sok og putter over en refleks-dims der står ved vejene o.s.v. Mega sejt!
Og så var vi også i Mediatoriet, hvis der er nogen af jer, der kender det? Det minder lidt om "politiker for en dag" hvis nogen kender det. Man er ligesom med i et rollespil og skal ringe "folk" op og alt muligt. Det var skægt^^
Hold op hvor var det en masse indtryk jeg lige fik på tre dage, er du gal. Og selvom jeg kun bor 20 min. fra Nørreport station fik jeg også lige lært nogle nye steder at kende, så meget som jeg gik rundt..Til gengæld sled jeg mine yndlingssko op. Hul helt op til sokkerne..

Nå, ,men det hele kan ikke være godt, vel? :)
Lægger billeder ind en dag, internettet på skolen kan klare det.
Hyg jer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar