tirsdag den 14. september 2010

Ting der spreder sig på efterskole

Nu var jeg jo utrolig heldig at skaffe mig lus allerede på tredie uge af efterskolen. Sådan noget er jo bare dejligt! Men jeg tror sku' ikke at man kan gå på efterskole uden at sådan noget sker. Så jeg kæmmede og fik dem væk igen. og min mor sendte en mail til skolen, og opfordrede til at opfordre folk til at kæmme.
Men der blev ikke gjort noget ud af det, og lur mig, om ikke jeg lige har fået anskaffet mig de små kryb i min hovedbund igen?! Ej for helvede, det er da irriterende, det spreder sig jo som ind i helvede. Jeg må arangere en "Storekæmmedag"
En anden ting, der spreder sig med lynets hast er rygter. Der gik for et eksempels skyld, et rygte om mig, der lyder på, at jeg har stukket samtlige rygere på skolen (vi har lige haft en stor sende-hjem-på-en-tænker-runde på grund af at folk ikke kan respektere reglerne omkring rygning) og det er jo ikke det fedeste rygte at have siddende. Men heldigvis gik rygtet i sig selv, da folk lærte mig bedre at kende.
Og så lige for at få det sidste med, er der en fra skolen, der har fået konstateret fnat. Hvis nogen kender det, ved i hvordan jeg har det. Der står alle steder, at man ikke skal kramme folk når man har det, og at man skal informere alle ens venner og familie om at man har det, så de også kan blive benhandlet for en sikkerhedsnålsskyld. Pyha. Vi er altså 145 elever der krammer hele tiden.. ARGH! Tjek det her : http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/fnat.htm

Nå, men i dag kom efteråret vist.
På min efterskole skal man nemlig ud til morgenløb hver dag, har jeg sagt det? Men i hvert fald vågnede jeg op halv syv og tænkte; "Død-og-kridte" det regner og blæser udenfor. Men ud skal man jo. Så på med mine overdrevet seje gummistøvler (der er målebånd bag på!) og min regnfrakke og så ud af døren. Og vinden blæste virkelig efterårsagtigt. Men det er fint nok, så ved jeg, at jeg snart har fødselsdag! :D
I dag kunne jeg så se, at jeg var en af de sidste. Det syntes jeg var lidt underligt, indtil det gik op for mig, at de allesammen løb for at komme i tørvejr. Det var mægtig skægt. De næsten alle sammen som Jack Sparrow xD Men så var der morgenmad, og alle var mega våde og mega sure, og jeg sad bare og smilede over min syltetøjsmad. Sikke en herlig morgen!^^ (og så kom fnat-nyheden, og så var den ikke så god alligevel.. Men pyt med det xD)

Stay cool!

1 kommentar:

  1. Kunne du ikke tænke dig at få din blog på efterskole.dk hvor vi har en række elv blogs?
    Det vil dog kræve at du ændrer overskriften så du ikke reklamerer så meget for din egen skole men giver et indblik i 'efterskolen' generelt. Hvis du er interesseret så skriv til sk@Efterskoleforeningen.dk
    Vh sune

    SvarSlet