torsdag den 12. maj 2011

"Hov, der røg dell'e vist!"

Ja, hov. 1½ time inden min eksamen i dansk skriftlig fremstilling, præsterer jeg at træde på min dell (delle) . Så gik skærmen i stykker. Og så kan man jo ikke rigtigt bruge den til noget...
Men Alexander var den sødeste i hele verden, og lånte mig sin egen computer, for da han går i 9'ende klasse, havde han allerede været til prøve.
Og det hele gik såmænd også ganske glimrende, prøverne og det hele. Jah, altså bortset fra at jeg var tvunget til at låne en af skolens bærbare computer.e Den var da meget fin til word og alt det der, men jeg gad ikke engang tænde for den for at gå på internettet. Det kan simpelthen bare ikke betale sig.. Den computer er simpelthen tæskelangsom.

Men så fandt min lærer Lennart på en ide! "Du låner sgu da bare en af skolens stationære computerskærme, Ida" Så nu har jeg simpelthen en ekstern skærm stående på mit bord. Skidesmart ikk? ^^ Man sætter bare det dersens blå skruestik til dellen, og så virker det sgu :D


Nåh, ja, men os der var på skolen 1 maj hold arbejdernes kampdag på skolen :) Der var røde pølser ad libitum , sodavand og smørrebrød. Og vafler.. Og køkkenlærer Eva holdt en kamptale for mindre hvidt brød O.o Nåh ja, men altså det var en rigtig hyggelig weekend :)
Esben, kæmpebaby (Det blir' han altså kaldt..) og jeg gik rundt nede i downtown Flakkebjerg og ringede på random folks døre, for at spørge om de havde en freespe (?) vi måtte købe x)
Det var der ikke nogen der havde, men vi opdagede (eller jeg gjorde i hvert fald) at Flakkebjerg faktisk ikke bare er en vej.. Den har faktisk også sidegader, små stier, en legeplads med rutsjebane og æh.. to små trægrise... og et højt træ med en gynge, jeg måtte have kæmpebaby til at bære mig op på..


Han er trods alt kæmpe :) (det tror jeg faktisk lige, vi må have et bevis på..)
<- rimelig kæmpe :)

Hvad har jeg mere lavet ... Jo, så var der Alfheim, Noatun og Trudvang, der skulle arrangere en begivenhed for resten af skolen i en weekend (familieweekend) Og det var vist lige i sidste øjeblik, at Trudvang arrangerede børnefødselsdag med det hele. Der var balloner, fødselsdagsboller med flag, saftevand, lagkage, skattejagt og det hele. Det var ret fedt :D Selvom jeg faldt i søvn sammen med Gustav lige inden de begyndte på alle legene, og jeg heller ikke var med til skattejagt. Men det var godt nok nogle velsmagende lagkager de havde fået klasket sammen der :D

Og så blev det pludselig sommer, og 10000 mælkebøtter poppede op over-det-hele! Der var en hel mark fyldt med helt gule mælkebøtter, som Gustav og jeg lagde os ud på og hørte Bob Marley. Det var ret fedt. Himlen var blå, og Gustav flippede ud over at have fundet en mutantmælkebøtte. 3½ i en. Sgu!






Jeg tilbringer faktisk store dele af min fritid samen med Gustav^^
Vi går i Brugsen og køber frugtcoctail eller ferskner på dåse (somme tider er jeg dum nok til at bruge 37 kr på en liter is, jeg alligevel ikke kan konsumere) og ser pokémon eller Klovn The Movie.
Så er han på FunnyJunk og jeg læser en eller anden bog jeg har fundet under hans aflagte sokker og gamle snøffelindpakninger. Ja. Det kan der hurtigt gå mange timer med. Ellers falder vi sgu bare i søvn. Men det er der vel heller ikke noget i vejen for.
______________________________

Nå, men så stod man nede hos sekretær-Gitte og kiggede på postlisten, og så kommer forstander-Jan og læner sig op ad disken. Han ser på mig, og siger "Er der virkelig for mange kommaer i mine sætninger?" . Jeg gloede på ham "Hvad?" han gentog, og jeg sagde "Nej, Jan, der er slet ikke nogen kommaer overhovedet". Han griner lidt, og siger så "Er det virkelig rigtigt at jeg ikke lytter til dig? Ja, det kom næsten til at handle mere om mig, end om Thorfinn" Ja, jeg havde da regnet ud, at det var det der indlæg, jeg har skrevet, han snakkede om, og jeg var faktisk en lille smule tilfreds med at vide, at han havde læst det. Også selvom det skuffer mig lidt, at det var de eneste kommentarer han havde. Typisk ham at sige det på den måde. Gad godt vide, hvordan han fandt bloggen (og i det hele taget, hvorfor i alverden gav han sig til at læse den??) Men jeg går ud fra at han enten fik et hint fra en af de andre lærere, der sommetider er herinde (???!).... Eller også var han bare inde på efterskole.dk . Anyways!

Jo, og så skal vi alle sammen på linjetur imorgen! Eller det vil sige, Global Explorer er allerede taget afsted. Til Tyrkiet! Og dér smuttede min roomie så, og også Gustav. Kl. meget tidligt om morgenen var jeg oppe for at sige farvel til dem. Vi andre der skal til Berlin (explorer.kom, sience explorer, art explorer og performance) kører kl. 8 imorgen tidligt. Jeg skal sidde sammen med Cathrine i bussen derned. Lol x) Det skal sgu nok blive underholdende!.. Nårh ja.. Sience Adventure skal til Bornholm o.O Og cykle.. Så meget for dén idrætslinje.

Tadaa! :D -Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar