mandag den 23. maj 2011

Berlinturen

Sia - My Love

Puha, hvor har jeg bare lyst til at kravle ned under min dyne og høre Barometeret en hel dag, i stedet for at forberede tysk mundtlig eksamen, sammen med de to andre, der heller ikke fik lov af deres forældre, til ikke at gå op i lige præcis den eksamen, selvom man godt må få lov til ikke at gå op.. (Det var en ret lang sætning) Hm.. Men det skal jo laves. Men når jeg så bagefter har fri, er det ikke så behageligt at være på værelset.. Pedellerne har bygget udluftningskasser imens jeg var i Berlin, så da jeg kom hjem, var mig og Signes skabe stillet ud på gangen, og alle mine ting (primært mine ting, jeg er åbenbart den, der har mest ragelse liggende) sat rundt alle mulige andre steder, end de hørte til, fordi de har været i vejen, hylderne var sat ned på gulvet, så Signes seng pretty much var spærret inde, min seng var rykket, og alt mit tøj proppet ned i Ikeaposer.
Ok- det med tøjet har jeg selvfølgelig selv gjort, fordi skabene skulle rykkes, men jeg kan ikke finde andet end rene underbukser i de poser, uden at lave fuldstændig kaos. Og vi kan ikke rydde op, fordi de ikke har spartlet og malet. Feedt.
Heldigvis camper jeg nede hos Gustav det meste af dagen, så jeg ikke behøver at glo på alt det rod, det blir' jeg simpelthen alt for stresset af >_< Ja, lige med undtagelse af, når jeg skal bruge min computer, for så blir' jeg lidt nødt til at gå tilbage på værelset pga. af den der dumme men alligevel dejlige stationære skærm, jeg er ret afhængig af.
Puha. Det var nogle lange sætninger. Er der nok kommaer i? Det tror jeg, at der er.. *Ahrem..*

Nick Cave - O' Children

Nårh ja, Berlinturen! Jeg havde egentlig ikke rigtigt tænkt over, at vi skulle afsted, før vi rent faktisk var dernede.
Turen derned var ganske underholdende, eftersom jeg sad ved siden af Cathrine^^ Vi købte sådan nogle akvtivitetspakker på Rostock-Gedser færgen. Hun købte en med Hello Kitty, og jeg fik selvfølgelig anskaffet mig en Toystory-version. Det havde jeg masser af sjov med xD
Hver dag fik vi standartmorgenmad på motellet, og så fik vi en madpakke med, som vi ku' spise i løbet af dagen i grupperne. Jeg ved ikke, jeg havde regnet med at det sådan noget "YAK"-mad, som vi fik i Østrig, men det var faktisk en ret nice madpakke ^^ Der var chokolade med! (og man fik fodboldklistermærker med i de der chokoladeindpakninger. Min kalender er total overklistret med tyske fodboldspillere nu xD)

I grupperne skulle vi lave en elektronisk rejseguide til fattigrøve, og det var en mega genial opgave, fordi vi så samtidigt også selv kunne opleve en masse. Men jeg vil gerne indrømme, at der var en del af os, der var ret dårlige til at disponere vores tid ordenligt. Vi gik vist lidt for meget rundt i shoppingcentre og butikker. Men vi fik da lavet en del! Min gruppe var bl.a på Det Jødiske Museum og i Rittersportbutikken! (Jeg sværger, en plade med 100 g. chokolade kostede 79 cent! Det må da være omkring 5 kroner eller sådan noget!) Man kunne lave sin egen Rittersport og alt muligt^^ Rose lavede en med vingummibamser og cornflakes.. Det synes jeg nu lyder lidt klamt, men ham duden bag disken sagde, at det var en ret god kombi... Han ku' forresten snakke dansk.
Og så var klassen også ude for at opleve ting sammen også. Vi så bl.a det jødiske monument, slef, og også en masse andre monumenter. Og "folketinget" . Og så var vi på Kinemateket! Og oppe i sådan en høj bygning, 24 etager høj, hvor man ku' tage europas hurtigste elevator.. Der var to knapper i elevatoren. 0 og 24 xD Det var da meget skægt.

Jah.. Billeder lægger jeg ind på et andet tidspunkt.
Og jeg skal nok sende dig et brev, Malthe^^

Tadaa! -Ida

3 kommentarer:

  1. Hey, var det dit brev som blev læst op i baromteret igår? (-;

    SvarSlet
  2. Ihhh, Ida! Jeg ville gerne have været med i den der Rittersport-butik. Det lyder lige som noget for mig! Glæder mig til at se alle jeres projekter fra Berlin.

    Hilsen en af de lærere, der af og til - og med stor fornøjelse - følger med i dit efterskoleliv. (Tina, naturligvis...)

    SvarSlet